Poperou se o vás
· Jazyky
Jsme první generací, která měla na základní škole povinnou angličtinu, ale málokterý Čech se cíleně učí třeba Business English nebo kromě ostrovního jazyka ovládá například i francouzštinu, němčinu, ruštinu nebo dokonce čínštinu. Dokážete-li svému budoucímu zaměstnavateli nabídnout cokoli z toho, je to masivní plus, protože to dokazuje, že to se svou kariérou v oboru myslíte vážně. Ideální je, pokud dokážete načrtnout jasnou linku mezi svými jazykovými schopnostmi a zaměřením firmy. To totiž ukazuje nejen, že jste jazykově na výši, ale navíc jste i udělali domácí úkol, probrali se profily firem a identifikovali tu, do které nejlépe zapadnete.
· Neberte svůj věk jako handicap
Hodně lidí dělá tu chybu, že začíná svůj motivační dopis „i přes svůj nízký věk…“. Tím ale ukazujete potenciálnímu poskytovateli stáže, že své datum narození vnímáte jako nevýhodu. Firmy přitom chtějí stážisty právě PROTO, že jsou mladí. Nikdo nečeká, že budete mít znalosti trhu na úrovni senior executive officer, ale oni si vás chtějí hlavně vychovat a využít toho, že jste vyrůstali ve světě online a sociálních sítí. Podívejte se třeba, kolik společností se snaží nalodit na současný trend memů a retra. Vy jste v tom vyrůstali, chápete zásady online kultury a pomocí animovaných obrázků byste dokázali snad i přezpívat českou hymnu. Využijte toho.
· Sebevědomí
Víte, jaký je největší rozdíl mezi českými a americkými studenty? Není to ani tak úroveň znalostí, ale schopnost se prodat. Mladí lidé u nás se stále často děsí toho, že když vystoupí ze svého stínu, tak budou za arogantní a lidé si budou myslet, že si na něco hrají. Pokud jste ale mladí, draví a připravení uspět, proč to skrývat? Napište firmě, pro kterou chcete pracovat, i když oficiálně nenajímají. Pošlete své CV v podobě puzzle. Udělejte něco nečekaného, něco, čím ukážete, že se nebojíte jít do rizika a že věříte ve své schopnosti.