Jak dobře působit na své nadřízené
Chtěli byste vědět, jak si vydělat více peněz, aniž byste v práci trávili dlouhé hodiny navíc? O prémie či povýšení se neříká lehce, zvláště když vaše vztahy s vedením nejsou nejlepší. Přinášíme vám několik jednoduchých tipů, jak zapůsobit na své nadřízené a stát se výborným zaměstnancem.
1. Tvařte se zaneprázdněně
Ať už sedíte na nudné poradě nebo máte všechny denní aktivity hotové, nikdy nedovolte, aby vás nadřízený zastihl zahálet. Vypadat, že jste zavaleni důležitou prací, je prvním pravidlem dobrého zaměstnance.
2. Naučte se říkat „ne“
Nemůžete kývnout na vše. Kolegové i vedoucí si rychle zvyknou, že se na vás můžou s čímkoliv spolehnout. Časem se na vás pravděpodobně pokusí část své práce převelet. Ovšem nic není horší než hořící uzávěrky projektů a hromadící se pracovní povinnosti. Snažte se soustředit na to, co je nutné a potřebné. Nedovolte nikomu, aby vás využíval. Pomoci s maličkostmi z vás udělá týmového hráče, ale musíte tomu nastavit hranice.
3. Vynikněte v kolektivu
Pokud chcete na nadřízené zapůsobit, měli by si vás dobře pamatovat. Toho nedocílíte pouze pečlivou prací, chce to mít trochu víc. Zkuste mezi svými kolegy vyniknout – postarejte se o zábavu během pauzy na oběd, naplánujte mimopracovní setkání, upečte nebo kupte něco dobrého k jídlu pro všechny – fantazií se meze nekladou.
4. Setkávejte se se svým nadřízeným
Pravidelné schůzky s vedoucím mohou být nudné a většina z nás by se jim nejspíše pokusila vyhnout. Nabízí vám ovšem tu nejlepší příležitost ke kariérnímu růstu. Měli byste je využít k tomu, abyste nadřízené informovali o svém postupu, požádali o pomoc, diskutovali o cílech v kariéře a lépe se poznali.
Ano, ve vaší kariéře přijdou i momenty, kdy budete muset věnovat práci více času, než by se vám líbilo. To by se ale nemělo stávat pravidlem. Proto myslete na svůj mimopracovní život a nesnažte se obětovat práci více času, než je opravdu nutné.